vrijdag 31 augustus 2012

zweetwerk

gistermiddag samen met vera 4 zweetsporen uitgezet voor arador (haar pup, zijn eerste spoor) torben (meer ervaring met zweet) joep (zijn eerste spoor) en voor boris (zijn tweede spoor) eerst uitleg gehad over het maken van het spoor en daarna mocht ik zelf aan de bak met maken van het spoor. voor boris had ik een bescheiden spoor gemaakt met 1 haak erin. eenmaal terug mocht joep als eerste van mijn 2. joep wist eerst niet wat hij moest doen. hij was snel afgeleid, wandelend gezin met herder/ boris die eind verder op moest wachten) vera heeft het spoor met hem gelopen. eerst liep hij maar wat heen en weer en ineens ging het kwartje vallen en snapte hij de bedoeling. Photobucket geen idee wat hij moest doen Photobucket ja hij heeft het spoor Photobucket daar ging die! Photobucket hij raakte onderweg wel nog het spoor kwijt maar met veel rust vond hij hem ook wel weer Photobucket samen bij het eindstuk (de loper) boris mocht daarna. ondanks dat ik zelf het spoor had gemaakt wist ik eerst niet meer waar ik wondbed had gemaakt. ik denken wat was ook al weer deplek die ik logisch vond? oja dat kuiltje daar. boris de zweetlijn om, neus bij wondbed en daar ging hij!!!! vera roept laat die lijn langer!!!! houdt dat ding niet zo vast... maar ik dacht boris gaat zo snel die houdt ik niet bij. dus lijn toch laten gaan en boris was al bijna zo op het eindstuk en was er geen tijd bijna voor foto's!!!!!! Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket bij de loper. leerpunten: herma kwek dicht onder het speuren van de hond, jij leid af! en aan het eind mag ik enthousiaster :)) het was een mooie middag zo, leerzaam en zo mooi op die happy honden te zien!!!

2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk dat Vera en jij dat samen gedaan hebben. En je steekt er nog es wat van op. Was ze gewoon maar voor een dagje over? Was vast ook gezellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee ze moest toch in het oosten van het land zijn. dus dan is net zo makkelijk om even door te rijden :)

    BeantwoordenVerwijderen