dinsdag 28 augustus 2012

koekjes bakken!

zaterdag bij intratuin leuke vormpjes gekocht om koekjes te bakken, niet voor mij natuurlijk (ons) maar voor de hondjes!!! er zat een recept bij, maar die heb ik lichtelijk helemaal om gegooid het moest worden leverworst-wortelkoekjes. maar ik had geen wortels in huis, maar wel kaas ook moest er maismeel, en dat had ik niet, dus gewoon tarwebloem erin. ook een speciaal soort olie moest erin, had ik ook niet dus zonnebloemolie het is een heerlijk geknaai met die leverworst prakken, maar je hebt 1 en al aandacht!!! Photobucket vrouwtje had de bak met het deeg in de handen en je weet maar nooit als je mooi gaat zitten of je dan ook wat krijgt.... Photobucket het deeg Photobucket daar staat het zegtjoep Photobucket Photobucket Photobucket nu staan ze af te koelen op het aanrecht en ruikt de keuken heerlijk naar leverpastei!!!! maar ze vinden hem heerlijk! (en ze zijn lekker knapperig geworden)

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Stuur mij het recept please, pretty please. Heb voorlopig wel geen tijd, maar dat komt wel later wel weer van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bea ze staan op het forum in het receptenhoekje.

    hier heb je er al eentje:

    ongeveer 120 gr leverworst fijn geprakt, zo'n 250 gr tarwemeel, gerapste kaas (hoeveelheid weet ik niet, zo op het oog gedaan, wel flink wat) zonnebloemolie (kan ook andere) en water.

    het meel mengen met eerst 50 ml water en 50 ml olie. kan met de mixer met de deeghaken. wil het nog niet goed plakken dan extra water en olie. dan de geprakte leverworst erdoor en de gerapste kaas.

    dan het deeg platrollen, ongeveer 0.5cm. leuke vormpjes van maken (deze heb ik van intratuin) en dan ongeveer op 30 min in de oven met boven en onder warmte op 180 graden.
    (met hetelucht over 20-30 graden kouder)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er professioneel uit. Dat zal er wel in gaan bij de jongens. Volgens mij kun je ze zelf ook wel eten.

    BeantwoordenVerwijderen