zondag 24 juni 2012

cursus soft touch

vanmmorgen om kwart voor 8 al vetrokken naar arnhem naar het clubgebouw van KC Arnhem. (wat een mooi gebouw!!!! wat een luxe zo'n terrein te hebben) we waren daar in met een stuk of 10 honden in de binnenruimte (en die is groot) dus ruimte genoeg. er waren van alle soorten, van teckel-chinese naakthond tot kruising van een italianse berghond*duitse staande (wat een groot kalf ) boris moest eerst wat brommen zoals altijd, maar daarna was het goed. soft touch is een soort van massage aan je hond maar dan in de sfeer van harmonie samen met ons huisdier (ik typ dit ff over he?) en we wisselen energie uit. soft touch is ontstaan uit een combinatie van Healing, reiki, massage en ademhalingstechnieken. waarom geven: -posititieve invloed op zenuwstelsel (hond wordt relaxt) -bevorderd bloedsomloop, waardoor o2 sneller wordt opgenomen waardoor hond sneller hersteld van ziekte/operatie -versterkt de band tussen hond en baas -brengt hond en baas in balans en voorkomt stress -je leert voelen of je hond iets mankeert (bv temperatuurverschillem, bultjes, pijnlijk plekken) je geeft soft touch in een rustige omgeving, zodat je dus echt met de gedachten bij je hond bent/blijft. je kunt er een half uu over doen, maar het kan ook kort dmv paar minuten. als je maar duidelijke begint en eindigd met 1 bepaalde handeling. en koppel het aan het woord, zodat de hond herkend wat je gaat doen. als je echt een doel hebt, dan is het beste dit dagelijks een aantal minuten te doen. en wil je het als pure ontspanning doen met/voor je hond dan hoeft het niet dagelijks. er zijn een 15 tal oefeningen waarbij het hele lichaam aan bod komt van de hond. een 1,5 jaar geleden heb ik ook eens zoiets met boris gedaan. nou ik had toen een stuiterbal waarmee ik niks kon beginnen! totaal niet ontspannen te krijgen ook thuis niet voor even. en nu vandaag in vreemde locatie/vreemde honden en mensen, duurde het even en boris was helemaal van de wereld. vooral de kop massage werd erg gewaardeerd!!!! boris was echt helemaal slap, zo ver heen was hij. hij werd wakker doordat buurhond begon te snurken ik vind/vond dit altijd een beetje zweverig. heb ook workshop therapeutic touch gehad op de HBO-V vond dat allemaal zo zweverig, maar nu is zo grappig ik zie effect bij boris. en of ik nu zozeer energie uitwissel of het lekker samen 'knuffelen' het werkt heerlijk ontspannend. zowel baas als hond werden lui en zaten tegelijk te gapen! na de pauze werden de honden gewisseld, kijken of je hetzelfde hebt met andere hond. mijn leen-hond zocht wel contact met mij, maar telkens kleine momentjes en dan was het WAAR IS VROUWTJE!!!! en boris bij andere leen-baas: helemaal geen succes. ik WIL NU mijn vrouwtje, en ik doe niks voor jou. vrouw kreeg geen contact met boris. ze zegt later, hoeveel weegt jou hond? 29 kg, hoezo? de mijne maar 9 wat een kracht heeft die hond zeg! ik kon ook wel zien waarom het niet ging, (mocht eigenlijk niet kijken, moest aandacht bij mijn hond houden) maar mw was druk in handelen en wilde vanalles. en boris dacht ik ken jou niet, en ik mot jou ook niet. als ze rustig was gaan zitten had boris misschien meer toenadering gezocht. het was een leuke ochtend. hond kon na de tijd moe zijn, maar ik had moeite om ogen los te houden met terugrijden. en boris zat achterin druk om zich heen te kijken! die heeft het nu pas opgegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen