zondag 6 november 2011

jachtles 5

eerst de aandacht, ja erg moeizaam op dat overheerlijke lekker ruikende gras! wat bij mij helpt is er een paar draaien van de rally-o er in doen. wissel-voorlangs draaien. tja dan heb ik wel de aandacht.
ook de zit fluit geoefend. ook goed.

dan het 8-tje... ze ware bang doordat sjoerd met storm daar zat hij daar heen ging lopen. dus hun weg. nou dat werkte dus niet. doordat hun weg waren wilde boris er alleen maar achteraan! dus hun weer terug en toen ging het goed. maar HERMA moet meer ZELFVERTROUWEN hebben!!!!!
toen vooruit sturen. ging ook goed. met een boog naar mij terug. NEE HERMA BLIJVEN STAAN. herma heb VERTROUWEN!!!! en ja hoor alle keren mooi voor gekomen :grin:

af in het bos wij nog wel in zicht. maar hij bleef mooi af. en toen volgens mij gewone markeer.
1e keer ja hoor hij haalt hem op, moest hem laten zitten. maar ja ik zei nog dat doet hij dus nooit! eh, nog een keer. dus nog een keer en dan moest ik mn handen in de lucht. en welja hij ging zitten!!!!!!
hierna nog een 2e ronde en toen dacht boris, joh hier ligt hij. haal hem zelf en kwam netjes weer voor. hij moet de dummy's niet meer...
hierna verloren in het bos. mooi aangewezen, maar haal hem maar lekker zelf op die stomme dummy...

en toen nog even de eend:
Afbeelding
JA!!!! die wil ik wel!!!!!!! hier sta ik dus met mn handen hoog. maar nu ging hij niet zitten. hierna liet wim boris zitten en kriebelde hij met zijn hand op de borst. en toen hield hij hem ook mooi vast!

vandaag geen staartje tussen de benen gezien. hij had er zin in!

toen even nog een date met ingrid besproken voor as woensdag.

hierna snel naar huis, snel bammetje eten en op naar oldenzaal. hier was een workingtest van de retriever vereniging. hier deed een collega aan mee. en zo hoor je schot op afstand en heeft boris afleiding. ik had al 2 schoten gehoord en geen effect op boris. hierna moesten we langs een proef waar de knal toch dichterbij klonk. wel staart tussen de benen, maar niet zo erg als op cursus. geen aandacht en afleiden en hij was goed te bereiken! en toen op zoek naar collega. bijna alle proeven gehad! hahaha voordat we haar vonden. van haar 5 proeven hadden we er 3 gehad voordat we haar tegenkwamen. ze nam telefoon niet op....
het ging steeds beter met angst voor het schot. wel staartje naar beneden maar steeds minder ver! en zelfs even helemaal niks geen reactie!!!!!!!!!!
we liepen dus met storm (berner laufhund) en boris tussen al die retrievers. op een gegeven moment zeggen 2 fietsers die paseren tegen elkaar naar BORIS wijzend:kijk daar loopt ook nog een ECHTE JACHTHOND!!!! :grin:
toen gingen we hamburger eten, de weg hierna toe lopend werd boris nog uitgescholden voor heidewachtel :eeeek: bij de hamburgers was dus anke bogaerts ook met haar hond. ze sprak ons aan om storm, wat voor een brak het was... verder weinig met haar gekletst hoor.
foei een druk dagje achter de rug!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen