zondag 30 oktober 2011

jachtles 4

nou het zit er weer op. een paar uurtjes nuttig zijn in de buitenlucht (sssst 1 van de cursisten was er al om 800 ipv 9.00 had de tijd niet verzet, nee het was ingrid niet en wij ook niet hahaha)
we beginnen met de thee/koffie. honden moeten dan af en blijven liggen. is nog enigzins moeilijk voor het spul maar gaat steeds beter! zelfs hier overtref ik mezelf, rooibos thee! luste ik nooit. maar moet zeggen is wel te drinken! hahaha
op het veld volgen en de zitfluit gaan gebruiken. die kennen we al. ik ga het nu op de nettie-manier doen. ik blijf marcheren, kijken of ik het zo voor elkaar krijg. hierna (jeetje wat gingen we toen doen???)
volgens mij het 8-tje. ik moet meer tempo maken en meer vertrouwen in boris hebben want aan het eind ging het wel goed.
hiervoor zat ingrid weer met skye in het bos (wat ze daar toch altijd oen?) maar dat was op de plek van schot vorige weerk. nou boris wilde maar 1 ding en dat was weg! we moesten wachten bij het 8-tje lopen, dus ik ben met hem gaan volgen en rally-o draaien gaan doen. dit vind hij helemaal top. dus ik had hem er weer bij.
hierna vooruit sturen in het niks. nou daar snappen ze niks van. boris dacht ik ga naar rechts naar het bos waar perro net heeft staan piesen dat pies ik daar even overheen... maar hij kwam redelijk terug. niet zoals anders. ze hadden allemaal de kolder in de kop. maar goed toen werd het bakje neergezet. en toen konden ze allemaal wel vooruit! hihihi
hierna af en blijf in het bos, ging ook goed.
en hierna mmmmmmmmmm EEND!!!!!! allemaal aan de lange lijn en toen eend apporteren. en ja hoor boris pakte hem heel mooi vast en gaf hem aan mij af en ik kon hem vast pakken. nu moet hij nog gaan zitten dat doet hij alleen niet. vind ik zelf geen probleem. weet ook niet goed hoe ik dat moet aanpakken want zodra hij gaat zitten laat hij alles los, ook speeltjes.

tussendoor was boris nog wel gespannen op les, maar ik kon hem wel afleiden door leuke dingen met hem te gaan doen. en die eend maakte alles goed bij hem

terugweg hebben we gestopt bij het galgenveld en heeft boris nog lekker gezwommen. en nu ligt hij naast bij te slapen

3 opmerkingen:

  1. Zoals ik al schreef op het Drentenforum: ik denk maar zo dat het helemaal goed gaat komen met die knappe Boris van jullie. :)
    O en even over die andere cursus: Helma heeft zaterdag al tegen mij gezegd dat jij met Boris die strakke draai maar eens voor moest doen, omdat hij daarmee het beste hondje van de klas was. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanvulling: Dat wordt dan trouwens wèl in spiegelbeeld, want jij hebt Boris rechts en ik heb Diesel links, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. komt voor elkaar bea! want boris en ik kunnen het ook voordoen met boris links naast mij

    BeantwoordenVerwijderen