zondag 23 oktober 2011

gunstig gestemde moedernatuur

vanmiddag tijd na de training dacht ik ga ff gezellig met boris wandelen. ff de stress weg lekker rennen en ouwehoeren. het begon met grote vriendin urah en toen liepen we door. boris liep het maisland op neusde wat en liep weer verder. ik dacht he wat ligt daar?
Afbeelding
echt waar een hele mooie, geen gaatje aan te zien. ouderdom??? tegen een ruit gevlogen? ik kon er niks aan zien. eerst getest of hij/zij wel echt dood was en idd glazig oogje... dus ja hij is dood. dus ik heb hem meegenomen. beetje boris gek gemaakt, want uit zichzelf deed hij er niks mee. en of hij hem wilde hebben! maar ja zondagmiddag... daar loopt een fietsronde...
ik dacht ja, ik kan die duif laten liggen maar dan ben ik hem kwijt. maar ik ga er ook geen uur mee sjouwen. dus boris we gaan weer terug... en ja daar waren ze: fietsers. loop ik daar met die duif en jachthond... keken wel zeiden iets anders. want boris was los en hij wil nog wel eens in de aanval, maar ik moet hem ook eens het vertouwen geven. dus gewoon los. dus boris wil, ik zeg doorlopen en hij loopt door. alleen richting mij met fietser mee (wel fietser negerend) ik zeg nee andere kant mafkees. maar hij negeerde fietser en toen zei mw: WAT KNAP VAN DIE MEVROUW !!!!!!!! :grin: :grin:
maar goed ik weer naar huis, en heb in de tuin even geoefend. dit 1e keer dat hij hem goed vastpakte. duurde wel even, maar daarna liep hij rondje trots door de tuin met zijn duif!
Afbeelding

en nu zit hij/zij bij de andere duif in de diepvries. dus moeder natuur was ook ons eens een keer gunstig gestemd!

6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik nou top. Diesel heeft een hekel aan duiven. Tenminste aan houtduiven. Die laten nl. direkt de veren los als ze dood zijn en dan moet je hem zien sputteren en spugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanmorgen vloog ze nog
    Zo onbelemmerd en gracieus
    En zo verheven
    Zo'n dik lomp vogeltje
    't Was geschapen om te zweven
    Niet om te sterven voor de training van een hond
    voor een paar uurtjes van zinloze training
    Die zachte veertjes
    Stukgebeten
    Dood

    Vanmorgen vloog ze nog
    (melodie robert long)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahahahahahaha, jij hebt geen jachthond he????

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, Tukker komt eerder met de EHBO koffer aanrennen haha. Maargoed, ook dode gevonden vogeltjes kunnen zo toch nog een tweede leven hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ehbo koffer?? het is toch geen sint bernard? of is de aus daar ook mee verwant?

    BeantwoordenVerwijderen