vrijdag 30 september 2011

de schrik van mn leven!

ik dacht vandaag lekker weer, we gaan wandelen. kom langs de buren en urah de lab ging ook mee. het begon met een duik in de retentievijver. nou kom op dame enheer, we gaan verder. de mais is er inmiddels af dus we hebben weer meer zicht. zie ik op zo'n 20 mtr een fazanten haan lopen, maar boris was druk met andere dingen. heeft hem niet gezien of geroken. maar die fazant ons wel want die rende hard weg. gelukkig zag die hem niet want dan rent hij mij richting grote weg (voor onze begrippen grote weg) nou we slaan af richting boerenesweg. boris en urah rennen ouwehoerend het maisland over, jagen de mussen weg die restanten mais opeten. ik roep ze bij me (had ik dat maar niet gedaan!) ze zitten voor mij en er schiet een HAAS weg! urah ziet dat niet/boeit dat niet maar boris die vloog er achter aan. de boerenesweg over de mais in. ik urah aan de riem en die moest meerennen met mij. ik zie boris in de mais verdwijnen, ik raak al lichtelijk in paniek. maar 1 geluk die haas schiet weer de weg over het grasland in waar ik dus loop/ren. ik roep boris kijkt me aan maar stopt niet. ik kon aardig in de buurt komen en haas vloog weer door een heggetje en ik inmiddels in toch wel iets grotere paniek schreeuwde en nou is het afgelopen HIER en RAP. en hij kwam bij me!!!!! Braaf!!!! urah keek me aan met zo'n blik van wat is er in vredesnaam allemaal aan de hand?
aan de ene kant had ik wel het gevoel dat hij terug zou komen, maar wat als die haas niet terug was komen rennen (wat gaan die hard) maar door was gegaan? wat zou boris dan hebben gedaan? ben bang dat hij dat lang vol zou houden....
ik heb hem aangelijnd en eenmaal op de weg moest hij naast blijven want hij snuffelde van links naar rechts door de berm.

maar nu: dit is ons dagelijks rondje... vast dan maar? aan de lange lijn/flexlijn?
er is me nog nooit zo vlak voor de voeten een haas weg geschoten! foei wat een rondje...

2 opmerkingen:

  1. Allemachies Herma, ik kan me je schrik goed voorstellen. En ik zou maar op het forum es om raad vragen en bij de jachttraining die je gaat volgen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker schrikken. Ik ken dat. Arcil is ook eens een haas achterna gegaan en verdween uit zicht. Dwars door allerlei struiken heen. Wij konden niet anders doen dan wachten en roepen. Na een (hele lange) minuut of tien kwam hij gelukkig weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen