vrijdag 22 juli 2011

motivatietraining

woendag vanavond een les motivatietraining gehad bij ons op 'school'.

we moesten dmv van onze uitstraling/houding stemgebruik je hond stimuleren. nou ik mag dus uitbundiger doen. en idd meneer nijland krijgt er dan zin in! en ik moet meer vertrouwen uitstralen... boris blijf en dan weg, en niet boris weg en dan al wijfelend weglopen als hij maar blijft. en idd hij blijft wel en dat weet ik ook wel...
maar toch wel eens goed om met je neus op de feiten gedrukt te worden. en het is denk ik allen maar goed voor boris en onze samenwerking.

we moesten ook nog met andermans hond lopen. pfff dat kost een energie, en dan merk je dat je toch echt een klik hebt met een bepaald soort/type hond. ik moest met een groot uit de kluiten gewassen herderkruising lopen en dat was appeltje eitje. maar nou is zij al gek op mij, ik kreeg de poten al op mn schouders en het werd een innige omhelzing! en hierna net een voor mij onbekend hondJE, gotsiepietje wat moet je dan een eind bukken. het was iets ergs mini achtig en daar moest ik me toch een moeite doen om die aandacht te krijgen. en kreeg ik te horen dat ik met haar zo goed liep. nou....
en verrassend boris liep goed met de andere vrouwtjes mee. dat viel me heel erg mee, aangezien zijn angst voor alles wat nieuw is/nieuwe onbekende mensen.

maar erg leerzaam! en boris was nadien helemaal munt!

4 opmerkingen:

  1. Waar doe jij die training Herma. Ik bedoel de plaats, want ik neem aan dat het bij Dogwise is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja in de vakantie ligt sowieso markelo stil. maar een stel fanatiekelingen (waronder ik) gaan de zomerperiode door in gorssel en doen van alles en nog wat. woensdag gaan we stukje flyball doen geloof ik. dat boeit boris totaal niet, maar ze gaan ook andere dingen doen. staat op dogwise.nl - agenda. nu geloof ik ook apporteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was leuk he?
    Komen jullie a.s. woensdag ook weer?
    Leuke website heeft Boris zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gerdien: ja hoor wij zijn weer van de partij wat moeten we anders doen op woensdag?

    BeantwoordenVerwijderen