zaterdag 5 maart 2011

de zaterdagcursus

ook vandaag weer carroussel gelopen met cursus. het wordt steeds beter, maar we zijn nog steeds geen showband. hierna stukje ringtraining gedaan. en dat ging goed. alleen los ging nog niet, omdat boris de oefening die tukker deed leuker vond. dus nu was het beetje lastig omdat ik de riem moest vasthouden. en nog even oefenen pootjes OP de bak en IN de bak. in de bak snapt boris echt niet. op de bak gaat beter. en nog speuren: eigen speurstokje ophalen tussen alle andere. totaal geen moeite mee. appeltje/eitje voor boris.
hierna nog even weer stukje omgekeerd leren. je staat met zijn 2-en de 1 heeft het koekje maar hij moet eerst naar de ander zonder koekje lopen en dan krijgt hij het koekje. en boris, jaja onze boris!, snapte hem als eerste. en we moesten hem zelfs demonstreren aan de jongere honden...

dat snap ik dan weer niet, waarom snapt boris de voor mij zo simpel uitziende oefeningen niet? en de lastige heeft hij dan wel weer zo onder de knie....????

1 opmerking:

  1. Tsja, af en toe sta je verbaasd van wat een hond gaandeweg oppikt en soms heb je iets van "Snap dat dan, sukkel". Zo heeft Arcil uit zichzelf leren "liggen". Ik gebruikte altijd het woord "AF". Hoe weet ik niet meer, maar op een bepaald moment kwam het woord "liggen" voor in een zin en tot mijn stomme verbazing ging Arcil ineens liggen. Het sloeg helemaal nergens op. Later deed hij dat weer eens en ben ik er bewust mee aan de gang gegaan en toen bleek hij het woord gewoon te kennen. Ik stond wel gek te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen