dinsdag 8 maart 2011

1 klomp...

Ik kwam vanmiddag thuis... oh oh... de klompen van sjoerd staan binnen bij de deur. nou nu stond er nog 1!!! die andere was gemaakt tot formaat lucifer pinnetjes! kon er meteen de kachel mee aanmaken. mn schoonmoeder was tussen de middag later met uitlaten, dus misschien boos???

maar goed nadat de kachel brandde, hond meegenomen voor een wandelingetje. achter hoorde ik al dat yura en Casey aan het spelen waren in de tuin van de buren. dit betekend vaak dat het hek open gaat en dat deel 3 (boris) ook meedoet. ook nu zag ik de buurjongen vast rennen naar het hek, en daar ging hij. Casey is een iets oudere labrador en yura is een net wat jongere labrador. casey is rustiger en vind het spelen van boris en yura te wild en komt dan maar vaak bij een paar benen schuilen. op een gegeven moment rende boris te hard voor yura, wat doet die gekke hond: houdt boris aan de staart vast!!!
ook kwam daar nog onze oude man aanlopen: bram. een labrador van 8 jr. niet echt speels meer, maar met deze 3 ging hij ook even los. achter de bal aan, en mocht 1 van de jongere honden bedenken om die bal te pakken! nou dat kwam er een diepe blaf en gingen ze allemaal aan de kant voor bram. respect voor de ouderen! maar dacht boris, ik ben jong en sterk dus ik zeg er eens wat van. dus hij valt bram van achter aan. en bram snauwt een keer van zich af! je zag boris kijken: SORRY SORRY!!!! ik weet mijn plek weer....
ze hebben nog heerlijk met zijn vieren gespeeld ook casey rende mee. na een tijdje was hij ook gewend aan de wildebrassen.
boris dook nog even het kippenhok in, en kwam terug ZONDER kip!!! vrouwtje riep nee en hij kwam zo terug. en weer kregen we een compliment dat hij zo goed luistert!!!

maar dit was even van korte duur, want na het speel half uur hebben we onze wandeling nog verder afgemaakt. en daar zag hij in het weiland (waar hij niet mag komen ivm paarden in de wei) een meeuw. op de eerste en tweede keer NEE, reageerde hij heel goed en ging weer verder met snuffelen en wandelen. maar de meeuw was toch te leuk, dus onder het prikkeldraad door achter meeuw aan! HIER!!! en warempel daar kwam hij aan wel met een grote bocht, maar hij kwam. maar sorry, nu moet je wel aan de riem.
boris is nu uitgeput... haha
zullen zometeen de eend eens voor de dag halen. gaan we nog even apporteren.

3 opmerkingen:

  1. ps: sorry ik had natuurlijk geen fototoestel bij me... altijd als ik denk even wandelen zonder poespas gebeuren de leukste dingen. dus nu neem ik hem weer standaard mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg,heb je een keer gratis lucifers is het wéér niet goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht even dat je "nee" riep omdat hij zonder kip terugkwam en dat hij terug moest voor een kip.
    Ja, ze blijven je verrassen. Maar je merkt het soms aan kleine dingetjes en soms denk je ineens: "Hee,dat of dat heeft hij al een tijd niet meer gedaan" (bv. blaffen naar de buurkinderen in de tuin naast ons)

    BeantwoordenVerwijderen