maandag 24 januari 2011

terug riem

video
Op cursus, lang lang lang geleden, kregen we een oefening vooruit sturen naar de riem. hier moest de hond dan af/zit. tja, wij zagen naar een paar keer oefenen het nut er niet van in. want boris snapte er geen bal van. wat we ook probeerden. dus die oefening ging achter in de kast. er waren wel belangrijkere dingen dan terug naar de riem sturen.

maar ja, nu zijn we heel wat lessen verder en daar komt hij weer. de oefening terug riem! oh oh, nu moet vrouwtje bekennen daar niks meer aan gedaan te hebben... tja dan sta je daar op cursus.
want nu moest hij terug naar de riem door een tunneltje/ of tussen krukjes door. dus dan werd het Boris door/terug riem/zit!
tja als je terug riem al niet snapt (door vrouwtje) en door nog eng vind...
dan wordt het niet wat...

dus nu moet vrouwtje aan de slag met terug naar de riem. het zat er na oefenen in. het ging paar maar goed, en toen wilde vrouwtje het filmen!!!! nou toen dacht boris, doe het lekker zelf! dit was van de 5(!) filmpjes het beste. maar hij kan het echt wel beter.

en de tunnel: jaja vorige week zaterdag--> boris in af-positie aan ene kant ik aan de andere kant. en JA hij doet het, tunnel tot +- 1,5 mtr gezet en ging nog steeds goed. TOPPIE!!!

maar nu terug riem...

4 opmerkingen:

  1. Geweldig, ik heb het wel een keer of 5 bekeken. Zo heerlijk herkenbaar. "Je kan me wat, ik ga erbij liggen". Maar inderdaad.... wat is het doel van deze oefening, behalve dat je het in een vervolgcursus weer tegenkomt? Wel heel grappig. Boris ziet kennelijk ook het nut niet. Ik ga dat ook maar eens oefenen met Arcil. Wordt vast lachen, ik denk dat ie er met de riem vandoor gaat. Trouwens, die foto van Boris in de sloot vond ik ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. boris was ook in zo'n bui, dat IK erg mn best moet doen. hij is dan zo baldadig! je kunt in zn ogen zien en zijn gezichtsuitdrukking!
    maar ik zei in het filmpje vooruit riem. maar ndat ik het op het blog had gezegd bedacht ik mij: het is terug riem.
    eerst moet ij leren bij de riem te gaan zitten/liggen. en dan wordt het dus vooruit-terug riem. maar we gaan vrolijk verder met oefenen.
    het is al knap dat hij stuk bij weg wil gaan zitten. vaak als hij op afstand moet gaan zitten, komt hij naar mij terug en gaat voor mij zitten! dat is iets wat er moeizaam uit gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, heb ik het hem toch verkeerd aangeleerd. Ik was 's avonds gelijk nog aan de gang gegaan. Wat precies de bedoeling is wist ik toch niet. Dus maar ergens een riem neergelegd en geroepen "vooruit riem". Een paar onbegrijpende ogen en daar ging -ie: op zoek naar een bal?!?. Hij kwam in de buurt van de riem en ik riep ZIT. Toch nog even snel die bal pakken en zitten. Hij wil altijd wat meenemen als je roept "kom maar". Dus wilde hij de bal meenemen. Daarna de bal maar weggehaald. Toen wilde hij de riem meenemen. Wil toch nog eens weten wat precies de bedoeling is. Het lijkt erop dat het hem wel aan te leren is, wel voor een "snoepje" natuurlijk.Maar het gaat voornamelijk om de lol en het "gekke hond" is niet van lucht. Ik heb het ook gefilmd, misschien zet ik het er binnenkort ook wel op. Ik vind het wel lachen.

    BeantwoordenVerwijderen