zondag 30 januari 2011

rozendaalse veld


vandaag weer heerlijk gewandeld op de ''bevroren'' heide. het viel nog mee met de drukte. tja het was ook wel verrekte koud!!! maar panty onder de broek extra dikke trui, muts en handschoenen en daar gingen we. wat anders was vergeleken met begin van de week: baasje was mee!!!
we liepen nog niet goed en wel op de hei en wat zagen we een pup: een DRENT, luc, 14 wkn. wat een pracht beestje. en dat ging heel goed met boris, boris zag dat wel zitten zo'n klein broertje! haha
maar dat kleine ding speelde zo onbenullig met boris mee.

hierna kwam ons een groep van 3 new foundlanders en een leonberger achter op. dat was toch echt te overweldigend voor boris. boris is groot, maar deze 4! met z'n vieren tegelijk aan boris ruiken, dat werd hem te gek. hij beet van zich af! heb ik nog nooit gezien van boris. maar snap hem wel! klem gezet door 4 grote lobbessen...
we zijn maar de andere kant op gegaan. hierna kwam ons een labrador gekruist met een dalmatier achterop: Rohan. nou dit was liefde op het eerste gezicht. de hele weg hebben ze achter elkaar aan gerend, elkaar besprongen... en gespeeld. een mooie foto van die 2 was erg moeilijk. want ze zaten geen moment stil! dit is het beste wat ik er van kon maken:

maar wat zagen wij daar in onze rechterooghoek? en wat zag boris daar in de verte... het was wit met bruin!!!! jaja, de 2e drent! wauw! en wel drentje Tess, 1 jaar oud. wat spelen konden die met elkaar. en het ging me ervan... tja soortgenootjes dat gaat toch het beste!



we hebben nog een hele tijd met die mensen drent-ervaringen staan uitwisselen en zijn samen richting de auto gelopen. en wat zagen we toen. een echte wit/bruine drent, met nog de nadruk op wit. die van ons hadden toch meer een bruin zanderig laagje over hun heen...

boris heeft vandaag weer zoveel indrukken opgedaan en zoveel gespeeld dat hij vanmiddag heerlijk heeft geslapen.

alleen 1 nadeel van deze dag en die begon al bij het opstaan: meneer krabt weer aan zijn li-oor en deze was ook weer rood aan de buitenkant oorschelp. maar moet zeggen heb hem nu alweer een tijdje niet zien krabben...


6 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat vervelend, dat dat oor weer opspeelt. Het blijft toch tobben. Je verhaaltje begon zo goed met mooie foto's van een prachtige omgeving. Het is dan misschien koud maar zeker de moeite waard. Ik heb vorig jaar (of het jaar daarvoor alweer) 2 broeken gekocht die gevoerd zijn met iets fleece-achtigs. Ideaal, ik draag ze zowat dag en nacht met die kou. Nou ja, 's nachts nog net niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe gezellig zeg, allemaal die hondjes die samen spelen ! dat is iets wat onze Izzy toch wel gemist heeft in zijn puppy -en pubertijd ...
    hier waren geen honden van zijn kaliber om mee te spelen. Nu is hij boos op andere reuen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wil je boris lenen? die trekt zich van gegrom vaak weinig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke wandeling,maar wel koud.Daarboven is het meestal 5 graden warmer of kouder dan hier beneden.
    Ik heb de luxe daar hooguit 10 autominuutjes vandaan te wonen en heb er dan ook al veel kilometers op zitten daar.........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. spelen met eigen ras is voor elke hond het leukste wat er is, ze voelen elkaar net wat meer aan dan een andere hond, hebben de zelfde manier van bewegen, opspringen reageren, dat verschilt nou eenmaal toch per ras ook al zijn de veschillen som minimaal

    Ik geniet altijd enorm van poedels onder elkaar. Het is anders. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel

    Vind het zo ie zo leuk als ze in een groep spelen

    ziet er daar gezellig uit op het Roozendaalze veld. Ben daar ooit eens geweest met mijn eerste hulphond. Schitterd gebied om te wandelen met je hond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar ik denk niet dat het nu lukt met jou in de rolstoel. ik ben altijd blij dat ik het overleef. heel ongelijk en smalle diep uitgelopen paden

    BeantwoordenVerwijderen