zaterdag 8 januari 2011

eerste cursus ratjetoe in gorssel

Afgelopen woensdagavond hebben we voor het eerst les gehad in een nieuwe groep. in gorssel vertoonde boris altijd heel ander gedrag als in markelo. legde alle honden op de rug en was bijna onhandelbaar zo trekken. het kostte vrouwtje (en boris) veel energie. dus we waren erg benieuwd hoe het nu zou gaan. ook monthy was erbij. dus tenminste 1 bekende hond + baasjes.
het verbaasde me erg. hij gromde wel was, maar dat was aan de riem. maar hij luisterde nu net zo goed als in markelo!!! wel gingen alle oefeningen niet meteen perfect, bv blijf en vrouwtje stukje weg. dat was natuurlijk weer eng. dus dat doen we dan maar minder ver. en wat ook absoluut niet ging. ik hield monthy vast en linda had boris. ik denk 2 mtr ertussen en op die afstand moest ik boris vragen te zitten/af. boris raakte helemaal in paniek!!!
wat ik denk is dat dat nog komt van die gekke man van de jachttraining toen in april. hij heeft boris toen flink te pakken gehad en ik heb de riem toen uit handen gegeven en dat deed ik nu ook. hoe lief linda ook deed boris wilde dit niet! ben benieuwd hoe het vandaag in markelo gaat. zal me niks verbazen dat het daar beter gaat, is vertrouwd.
vanmiddag gaat boris weer mee met baasje naar tilly. kan hij lekker rennen met tilly in wei bij mijn ouders.
vanavond een uitgeputte hond... hahahaha eventjes dan...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen