donderdag 2 december 2010

uitslag deel 2

vandaag heeft de dierenarts gebeld, hij is allergisch voor de groep grassen en/of kruiden en de groep vlooien en/of mijten. als ze die 2 groepen nog verder moeten uitspitten moeten we weer opnieuw bloed laten afnemen. en dan konden ze met een hyposensibilisatie beginnen. de eerste keer kostte dit 135,- en de keren hierna 75,- en dan is de slagingskans nog erg laag. dit had ik al gegoogled. en dit gaf zij ook wel toe. ik zeg wat heb ik aan een dure behandeling waar de slagingskans 50% is en dan ook nog de klachten verminderen en niet weggaan. dus dat houdt in dat boris nog aan die prednison zou blijven.. of we konden afwachten of hij het nog weer zou krijgen. als ik denk aan van het zomer, was het verscheidene malen raak met zijn oren. dus dat veracht ik aankomende jaren niet anders! toen werd voorgesteld om de prednison af te bouwen naar een hele lage dosering en dat dan voor langer (levenslang). ook dat heb ik gegoogled en van prednison wordt je niet vrolijk op langer termijn (suikerziekte,syndroom van cushing, verlaagde weerstand)
dus heb we besloten om de complementaire kant met boris op te gaan. Willeke stelde iemand voor hier uit de buurt (aalten) ik heb haar alles gemaild en gevraagd een afspraak te maken. dus nu is het even afwachten. dierenarts stond hier voor open, zij had ook goede ervaringen met deze manieren van geneeswijzen.

maar ja omdat ze belde onder het wandelen met boris ben ik een paar praktische zaken vergeten... hahaha moet ik boris nu elke maand behandelen met anti-vlooispul? zou hij ook last kunnen hebben van de cavia? die is er harig en veel huidschilfers... en moet hij een speciaal kussen, waar geen beestjes in kunnen gaan zitten?

haha, misschien hebben jullie antwoorden? en ik zal de DA maar weer bellen....

4 opmerkingen:

  1. Een hele goede dierenarts die ook alternatief beh.(doet ook de titer bepaling van de entstof) is Tannetje Koning.heeft ook een website de Oase. ze zit alleen in Otterloo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we gaan eerst dit maar proberen. boris begint nu druppels die iets met prednison doen, moet ik ff weer opzoekn in de mail. weet niet meer precies... hihi maar ik heb het ook nog niet komt vandaag met de post... hoewel wacht al 3 dgn op een pakket met botjes kluisjes enz. en die is er ook nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn er mooi klaar mee. Moeilijk om te beslissen wat je doen moet. Laten we hopen dat er snel iets is waardoor het te behandelen is en misschien te voorkomen. Succes in ieder geval.

    Maar wat hebben ze een pret in de sneeuw, onze dan inderdaad ietwat groezelig aandoende drentjes. Als het straks dooit zie je het verschil tussen hond en blubbertroep waarschijnlijk niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met de goede raad van Wikkeke kom je volgens mij al heel ver.

    BeantwoordenVerwijderen