vrijdag 26 november 2010

de dierenarts

Vanmorgen om 8.00 moesten we er al zijn. boris is dol enthousiast om naar de dierenarts te gaan... gekke hond. Eenmaal daar heeft ze in de oren gekeken en die waren natuurlijk weer mooi schoon vanbinnen. oorschelp wel weer rood van de een. en 1 oor was iets rood van binnen, maar dat is niet het oor waar hij veel aan zit... zoals ik al zei gekke hond.
de D.A. had het over een levenslange onderhoudskuur met prednison. vind ik niet zo lekker idee. prednison is niet zulk lekker spul. dus gevraagd om een bloedtest. dacht dat dat heeeeel duur zou zijn. nou €70,- nou daar kun je het niet voor laten. er wordt eerst getest op 3 hoofdgroepen en als daar ergens een reactie optreed splitsen ze het nog weer verder uit, en dat wordt die €70,- ook duurder. maar alles voor een gezonde/lekker in zijn vel zittende Boris. de uitslag is er over 2 wkn.
hij moest niets hebben van het scheerapperaat en met bloedprikken gaf hij geen kik!
maar we hebben nu toch eerst een predison kuur mee. 3 dgn 3 tablet, dan 5 dgn 1,5 tablet, en dan om de dag 1,5 tablet tot tabletten over zijn.
met oorzalf zijn we niet gestart omdat oren nog mooi schoon waren. ik zie het weekend aan en als het flapperen met de oren en krabben niet overgaat haal ik maandag alsnog de oorzalf op. maar dan zullen we beide kanten moeten zalven...

Boris is nog even op de weegschaal geweest. in augustus woog hij 31,4 kg. en nu 28.6!!!! bijna 3 kg eraf. maar ik vraag me af waar. ik zie geen verschil!

Hopelijk komt er wat uit de test en kunnen we er wat aan doen.

Gisteren ook eens naar een zorgverzekering voor de hond gekeken. tja je weet nu maar nooit. maar raadt eens wat de voorwaarden zijn. reeds bekende ziektes die de hond heeft worden uitgesloten! dus de oren doen niet mee. nou ja dan heeft het ook geen zin. want het zou toch zo €20 in de maand zijn...

3 opmerkingen:

  1. Ik ben geen DA maar wat is de toegevoegde waarde van prednison bij schimmel in het oor?? Het doet wat aan de syptomen maar niet aan de oorzaak toch?
    Ben benieuwd wat er uit de bloedtest komt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme Boris. Wat een gedoe. Duurt ook best wel lang allemaal, eerst 2 weken wachten op de uitslag en wie weet wat er dan nog volgt voor ze weten wat het is. Arcil vindt de dierenarts ook helemaal geweldig. Hij is wel achterdochtig als ze met één of ander instrument in de buurt komen, maar bij een spuit geeft hij geen kik. Neemt Boris zijn pilletjes makkelijk in? Arcil eet die dingen alsof het snoepjes zijn. Sterkte met de oren en we hopen dat de test wat oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. boris krijgt de prednison omdat het krabben aan oor en bijten aan zijn linker poten een verschijnsel is van de allergie. de prednison onderdrukt de allergien. daar om dus de prednison. en oren zagen er nog rustig genoeg uit in vergelijking met vorige keer om nu nog niet direct ook weer met oorzalf te hoeven beginnen.

    boris eet de tabletten op als snoepjes. hij had toen grote antibiotica en pijnstillers na castratie. ik dacht dat wordt een ramp! als snoepjes gingen ze erin! doe het wel met wordt/leverpastei, maar is volgens mij niet eens echt nodig. hahaha

    BeantwoordenVerwijderen