maandag 27 september 2010

top les... boris kan het wel...

Afeglopen vrijdag weer een 'gewone' les gehad in markelo. en hier gaat het perfect! hij is niet uitgevallen naar kleine/andere honden. hij was de eerste die een kunstje kon. dan draai ik met mijn hand voor mijn benen met een brok en dan is de bedoeling dat hij zijn voorpoten laat staan en met zijn achterpoten een half rondje loopt. en dit lukte, nog voor de border collie!!! TOPprestatie. deze priegel en bestwel nutteloze oefeningen vind boris geweldig!
toen hebben we ook nog even ''gespeurd'', zijn speeltje onder 1 van de 6 afdakjes. dat ging ook top. anderen moeten dat met een zakdoek, maar deze hier weigert een zakdoek op te pakken. groot gelijk, zo'n snotterdoek! hahaha
maar als hij dan moet wachten, dat anderen moeten speuren, fokt hij zich weer helemaal op! maar het lukte mij om hem af te leiden dmv kleine pruts oefeningetjes.
ook hebben we geoefend. hond naast laten lopen (los! en gaat hier prima!) en dan met z'n drieen rondje lopen. bij de pion hond af/zit --> blijf en wij baasjes lopen dan door en hun moeten blijven liggen. gaat prima! en dan nog moeilijker 1 hond blijft af vrouwtje loopt door en de andere 2 lopen er met hond en al langs. ging ook perfect!
maar waarom kan dit ook niet tijdens de jacht in gorssel???? boris vertel me nou eens waarom!

we gaan het as woensdag nogmaals proberen. evt met lange lijn en anders stoppen we er mee. zo leert hij alleen verkeerde dingen. en dan misschien herstarten als hij toch nog ietsje rustiger is... maar ja wanneer is dat. want in markelo is hij al lekker rustig en wil samen met mij aan de slag.
aan de andere kant wil ik ook niet stoppen met de jacht, want het is wel boris' zijn ding. en bovendien wil vrouwtje dit winnen... haha en niet boris. maar aan de andere kant hij fokt zich zo op tijdens die lessen... we zullen zien wat het wordt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten