donderdag 30 september 2010

jachtcursus

Het was gisteren weer zover. vrouwtje kwam uit het werk. liep bijna gelijk door naar die riem en de heuptas met koekjes. we gaan wandelen, lees moe worden! dus eerst gewandeld en gezwommen in de sloot na zo'n minuut of 40 weer terug snel eten en op naar les. vrouwtje was benieuwd.
ook zij heeft wat opgestoken van de DOG Wisperer. de energie die jij uitstraalt neemt de hond over. dus als ik denk het wordt niks, wordt het ook niks. dus de hele weg hebben we het erover gehad dat we een topprestatie gaan leveren... hahaha ben benieuwd...
op les aangegeven dat we het nogmaal gaan proberen maar nu met lange lijn. en als dit niet werkt wil vrouwtje het nog 1 maal proberen met een correctieband (NEEE GEEN STROOM!!!) maar met citronella.
boris stond al een stuk relaxter te wachten voor de les, hij hing niet in de riem constant. gromde niet naar jan en alleman maar was redelijk ontspannen
dus als eerste het bos in apport zoeken.... aangegeven dat sjoerd niet ging gooien omdat boris dan direct naar baasje in het bos wil en ik boris dan niet kan afleiden en constant moet corrigeren.
hij was wel fanatiek op elk apport: IK wil ook schreeuwde hij bijna. maar vrouwtje wordt een kei in afleiden. boris zit/boris af voor de afwisseling poot en high five.
en toen mocht hij.... met lange lijn... ja hij haalde hem op! hij trachtte weg te rennen maar ja lange lijn... hahahaha dus ja ging moeilijk he. dus dan maar terug naar vrouwtje! GOEDZO!!!
2e keer bleef hij alleen 1 keer iets hangen, maar ging ook goed.
hierna recht links geoefend, maar dat interesseert boris niet zoveel. ne weinig actie? zo'n stil liggende dummy is niet echt boeiend. we hebben maar niet gespeeld, leek mij geen goed idee...

op les hebben we ook weer een nieuwe Monthy, dwz een natuurtalentje--> Siem een herplaatste flatcoat. maar ook een nieuwe Boris, dwz ik ga lekker rennen en niet komen --> Baloe en Doopy 2 golden retrievers

maar maw: we gaan maar door met de lessen! we geven het de voordeel van de twijfel

2 opmerkingen:

  1. That's the spirit girl !! Geef niet op, hij is nog erg jong. Zet door en je krijgt het voor elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor, dat je doorzet en probeer het vol te houden. Ik heb op en gegeven moment de pijp aan Maarten gegeven. Arcil hing ook verschrikkelijk in zijn riem of liever gezegd probeerde erin te klimmen. Ik was tijdens een les meer bezig om Arcil uit de riem te houden en hem tot kalmte te manen dan met wat anders(wat mijn kalmte dan weer niet ten goede kwam). Hij was het stoutste jongetje uit de klas, belaagde ook de andere honden als hij er de kans toe kreeg enz. enz. Nu zijn we dan ook weer begonnen, is ook een jachtcursus, maar eerst moet hij beter leren luisteren voordat los mag. Thuis is-ie het liefste hondje van de hele wereld, maar dat zijn ze allemaal geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen