woensdag 28 juli 2010

uitslag uitstrijkje oor

Ik werd vanmiddag gebeld door de dierenarts. Boris heeft een gist in de oren de zitten. vaak duidt dit op een onderliggende allergie... das mooi *&$@
Maar goed hij heeft nu nog nergens eczeem of erge krabplekken.
Boris heeft nu dus 1 maal daags neonystatriam oorzalf. en toch een kuur prednisolon (prednoral) ernaast. dit om evt onderliggende probleem te bestrijden. mocht hij het weer krijgen weten we in ieder geval dat het geen oorontsteking is maar een gist en zal de onderliggende oorzaak gevonden moeten worden...
maar wat ik wel weet is dat de eerste keer vorig jaar dat Boris een rood oor had en veel krabde er toen al last van had. want toen zei de dierenarts al maar de gehoorgang is verder schoon! dus eigenlijk had ik het toen al een uitstrijkje moeten laten maken!!! weet ik voor de volgende keer!
hopelijk dat we de gist er nu onder krijgen en dat probleem over gaat!

1 opmerking:

  1. gelukkig weet je nu wat het is, zodat je daar wat aan kunt doen. wel zielig voor Boris mag hij nu nog wel zwemmen??? goed droog maken na het zwemmen denk ik dan maar of niet?? bij Shadow zijn z'n oren ook iets chronisch maar met de stonghold goed onder controle, ook bij hem moet ik de oren extra droog maken en oorcleaner gebruiken van de dierenarts.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen